Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

...Tovább...

AI-szinonimák a keresésben

Kereséskor az "AI-szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

...Tovább...

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

...Tovább...

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a Mesterséges Intelligencia a jogszabály normaszövegét értelmezve fogja megadni.
...Tovább...

Pertörténet AI-összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot összefoglalja egy rövid, jól strukturált dokumentumban.
...Tovább...

39/2025. (IX. 18.) BM rendelet

a belügyi feladatellátás hatékonyságát támogató rendészeti tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról

[1] A belügyi feladatellátás szakszerűségének és eredményességének folyamatos biztosítása a közrend, a közbiztonság és az állampolgárok biztonságérzetének fenntartása érdekében alapvető állami érdek. Az elmúlt időszak társadalmi, technológiai és jogszabályi változásai új kihívásokat és elvárásokat támasztottak a rendészeti szervek működésével szemben, amelyek megfelelő kezelése és a hatékony válaszok kialakítása a miniszteri rendeleti szintű szabályozás aktualizálását teszi szükségessé.

[2] A jelen rendelet célja, hogy a belügyi szakterületeket érintő rendészeti tárgyú miniszteri rendeletek módosításával elősegítse a jogalkalmazás egységességét, a rendészeti szervek feladatellátásának hatékonyságát. A módosítások hozzájárulnak a rendvédelmi állomány szakmai támogatásához, valamint a lakosság bizalmának megerősítéséhez a rendészeti szervek iránt.

[3] A rendelet megalkotása során figyelembevételre kerültek a gyakorlati tapasztalatok, a jogalkalmazók visszajelzései, valamint a vonatkozó uniós és nemzeti normák. A módosítások célja nem csupán az adminisztratív terhek csökkentése, hanem a rendészeti működés rugalmasságának és gyors reagálóképességének növelése is, elősegítve ezzel a közbiztonsági helyzethez való hatékony alkalmazkodást.

[4] A rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 198. §-ának 2025. szeptember 1-jén hatályba lépett új (1a) bekezdése előírja, hogy a fegyelmi eljárásban az egészségügyi szabadság önmagában nem alapozza meg a felfüggesztést, minden esetben kötelezően vizsgálni kell, hogy az egészségi állapota ténylegesen akadályozza-e az eljárás alá vontat a védekezésének előterjesztésében. A miniszteri rendeleti módosítás célja az ehhez kapcsolódó eljárási szabályok megteremtése.

[5] A mozgatható üzemmódú (mobil) megkülönböztető jelzéssel kapcsolatos szabályozás módosításával pontosításra kerül az, hogy a megkülönböztető jelzés használatához kötődő bejelentési kötelezettséget mely szervhez kell teljesíteni az egészségügyi, a katasztrófavédelmi, illetve az egyéb tevékenységet folytató szervezetek esetében. A módosítás célja továbbá a működtetés nélküli mobil megkülönböztető jelzés használatának megfelelő keretek közé szorítása és az ellenőrizhetőség elősegítése. Az adminisztrációs és egyéb kötelezettségek csökkentése érdekében a szakmai, műveleti igények, érdekek figyelembevételével előírásra kerül a menetlevél-vezetési kötelezettség a mozgatható üzemmódú megkülönböztető jelzést kihelyezők számára.

[6] 2025. április 8-án megkezdte működését a Nagyhódos közúti határátkelőhely, amelynek megfelelően szükséges a Rendőrség szerveinek illetékességi területét rögzítő rendeletben ezen határátkelőhelyet is szerepeltetni.

[7] Debrecen repülőtér légi határátkelőhely 2025. március 1-jétől a Hajdú-Bihar Vármegyei Rendőr-főkapitányság irányítása alá került, erre tekintettel indokolt a Rendőrség szerveinek illetékességi területét rögzítő rendeletben is szerepeltetni.

[8] A rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 63. §-ának 2025. szeptember 1-jén hatályba lépett új (9) bekezdése a polgári nemzetbiztonsági szolgálathoz vezényelt hivatásos állomány ruházati ellátmányára vonatkozó rendelkezést rögzít, amellyel összhangban szükséges a belügyminiszter irányítása alatt álló rendvédelmi feladatokat ellátó szervek ruházati ellátására vonatkozó szabályozás kiegészítése.

[9] A rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 82/H. §-ának 2025. szeptember 1-jén hatályba lépett új (5a) bekezdése előírja a hivatásos pótlék emelésének érvényesítését a rendvédelmi egészségkárosodási ellátás megállapításánál. A rendeletmódosítás célja a hivatásos pótlék emelése miatti határozathozatal szabályainak meghatározása.

[10] A rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 341. § (1) bekezdés 23. pont a) alpontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 2., 7. és 16. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 2. alcím tekintetében a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény 78. § f) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 16. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 3. alcím tekintetében a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés i) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 12. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 4. alcím és az 1. melléklet tekintetében a Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény 101. § (1) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 16. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

az 5. alcím tekintetében a körözési nyilvántartási rendszerről és a személyek, dolgok felkutatásáról és azonosításáról szóló 2013. évi LXXXVIII. törvény 30. § (2) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 16. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 6. alcím tekintetében a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény 47. § (2) bekezdés 27. pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 7. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 7. alcím tekintetében a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény 47. § (2) bekezdés 1. pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 7. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 8. alcím tekintetében a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 341. § (1) bekezdés 3. pontjában és 341. § (1) bekezdés 21. pont f) és g) alpontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 2., 7. és 16. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 9. alcím tekintetében a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 341. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 66. § (1) bekezdés 2., 7. és 16. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva

a következőket rendelem el:

1. A belügyminiszter irányítása alatt álló fegyveres szervek hivatásos állományú tagjai Fegyelmi Szabályzatáról szóló 11/2006. (III. 14.) BM rendelet módosítása

1. § A belügyminiszter irányítása alatt álló fegyveres szervek hivatásos állományú tagjai Fegyelmi Szabályzatáról szóló 11/2006. (III. 14.) BM rendelet 16. §-a a következő (1a) és (1b) bekezdéssel egészül ki:

"(1a) A Tv. 198. § (1a) bekezdése szerinti vizsgálat során a fegyelmi jogkör gyakorlója beszerzi a belügyminiszter irányítása alá tartozó rendvédelmi feladatokat ellátó szerveknél foglalkoztatott hivatásos szolgálati jogviszonyban állók és rendvédelmi igazgatási alkalmazottak egészségügyi és pszichológiai ellátással összefüggő kérdéseiről szóló 2/2021. (I. 14.) BM rendelet szerinti rendvédelmi alapellátó orvos állásfoglalását arról, hogy a hivatásos állomány tagjának egészségi állapota ténylegesen akadályozza-e őt a védekezésének előterjesztésében. Az állásfoglalás köti a fegyelmi jogkör gyakorlóját.

(1b) Az egészségi állapotra tekintettel a hivatásos állomány tagja által kérelmezett felfüggesztés elutasításáról a rendvédelmi alapellátó orvos döntését magába foglaló határozatban kell rendelkezni. A hivatásos állomány tagja által kérelmezett felfüggesztés elbírálásáról szóló határozatban tájékoztatni kell a hivatásos állomány tagját arról, hogy a döntés ellen önálló jogorvoslatnak helye nincs, a döntés jogszerűsége a fegyelmi ügyben hozott érdemi határozattal szemben a Tv. 212. § (1) bekezdése szerinti panaszban vagy a miniszter hatáskörében hozott határozat esetében a Tv. 214. § (1) bekezdése szerint benyújtott keresetben kifogásolható."

2. A személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény végrehajtásáról szóló 22/2006. (IV. 25.) BM rendelet módosítása

2. § (1) A személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény végrehajtásáról szóló 22/2006. (IV. 25.) BM rendelet 10/A. § (1) bekezdés 19b. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Személy- és vagyonőri igazolvány kiadása iránti kérelem elbírálása során az SzVMt. 1. § (1) bekezdés a) pontja szerinti személy- és vagyonvédelmi tevékenység személyes ellátására az SzVMt. 1. § (3) bekezdés a)-d) pontjában előírt szakképesítésnek számít]

"19b. az OKJ szerinti Biztonsági őr szakképesítés vagy annak valamely részszakképesítése,"

(2) A személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény végrehajtásáról szóló 22/2006. (IV. 25.) BM rendelet 10/A. § (1) bekezdése a következő 19d. ponttal egészül ki:

[Személy- és vagyonőri igazolvány kiadása iránti kérelem elbírálása során az SzVMt. 1. § (1) bekezdés a) pontja szerinti személy- és vagyonvédelmi tevékenység személyes ellátására az SzVMt. 1. § (3) bekezdés a)-d) pontjában előírt szakképesítésnek számít]

"19d. az OKJ szerinti Testőr szakképesítés,"

3. § A személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény végrehajtásáról szóló 22/2006. (IV. 25.) BM rendelet a következő 11/C. §-sal egészül ki:

"11/C. § A belügyi feladatellátás hatékonyságát támogató rendészeti tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szóló 39/2025. (IX. 18.) BM rendelettel (a továbbiakban: Mód2r.) megállapított 10/A. § (1) bekezdés 19b. és 19d. pontját a Mód2r. hatálybalépésekor folyamatban lévő eljárásokban is alkalmazni kell."

3. A megkülönböztető és figyelmeztető jelzést adó készülékek felszerelésének és használatának szabályairól szóló 12/2007. (III. 13.) IRM rendelet módosítása

4. § (1) A megkülönböztető és figyelmeztető jelzést adó készülékek felszerelésének és használatának szabályairól szóló 12/2007. (III. 13.) IRM rendelet 7. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(4) A megkülönböztető jelzést adó készülék használatának kezdetét és végét

a) az őrzött betegszállítást, a sürgősségi betegellátást, valamint az egységes ügyeleti rendszerben mentési tevékenységet végző szervek az Országos Mentőszolgálat kiindulás helye szerint illetékes vármegyei mentésirányítási központjába,

b) a 4. § (1) bekezdés g) pontjában meghatározott szervezetek az illetékes vármegyei katasztrófavédelem műveletirányítás ügyeletére vagy a hivatásos tűzoltó parancsnokság ügyeletére,

c) az a) és b) pontban nem szereplő szervek, szervezetek a saját ügyeletükre,

annak hiányában, illetve a bejelentés egyéb akadálya esetén a kiindulás helye szerint illetékes rendőrségi tevékenység-irányító központba kötelesek haladéktalanul bejelenteni.

(5) A rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készüléket használó gépjármű vezetője

a) a jelzés használatának kezdetét és az útvonalat a működtetést megelőzően - ha a késedelem veszéllyel jár, akkor annak megszűnését követően -,

b) a jelzés használatának végét haladéktalanul

köteles a menetlevélben vagy annak megfelelő más okmányban rögzíteni."

(2) A megkülönböztető és figyelmeztető jelzést adó készülékek felszerelésének és használatának szabályairól szóló 12/2007. (III. 13.) IRM rendelet 7. §-a a következő (5a) és (5b) bekezdéssel egészül ki:

"(5a) A mozgatható üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készüléket kihelyező gépjárművezető

a) a jelzés használatának kezdetét és az útvonalat a működtetést megelőzően - ha a késedelem veszéllyel jár, akkor annak megszűnését követően -,

b) a jelzés használatának végét haladéktalanul

köteles a menetlevélben vagy annak megfelelő más okmányban rögzíteni.

(5b) A mozgatható üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülék 8. § (2) bekezdésében meghatározott, fényjelzés használata nélkül történő kihelyezése esetén a járművezető köteles - a 4. § (1) bekezdés h) pontjában és 6. § (3) bekezdésében felsorolt járművek kivételével -

a) a jelzés kihelyezésének kezdetét és az útvonalat a kihelyezést megelőzően,

b) a jelzés kihelyezésének végét haladéktalanul

a menetlevélben vagy annak megfelelő más okmányban rögzíteni."

(3) A megkülönböztető és figyelmeztető jelzést adó készülékek felszerelésének és használatának szabályairól szóló 12/2007. (III. 13.) IRM rendelet 7. §-a a következő (8) bekezdéssel egészül ki:

"(8) A megkülönböztető jelzés felszerelésére és használatára jogosult szervezet vezetőjének kötelezettsége a menetlevél vagy annak megfelelő más okmány negyedévenkénti ellenőrzése."

5. § A megkülönböztető és figyelmeztető jelzést adó készülékek felszerelésének és használatának szabályairól szóló 12/2007. (III. 13.) IRM rendelet 9. § (1) bekezdése a következő t) ponttal egészül ki:

(Nem kell hatósági engedély a figyelmeztető jelzést adó készülék felszereléséhez)

"t) a Magyar Honvédség üzemanyagtöltő-szállító és repülőtéri kiszolgáló járműveire."

6. § A megkülönböztető és figyelmeztető jelzést adó készülékek felszerelésének és használatának szabályairól szóló 12/2007. (III. 13.) IRM rendelet 7. § (6) bekezdésében az "illetve az (5) bekezdés" szövegrész helyébe az "illetve az (5)-(5b) bekezdés" szöveg lép.

4. A Rendőrség szervei illetékességi területének megállapításáról szóló 67/2007. (XII. 28.) IRM rendelet módosítása

7. § A Rendőrség szervei illetékességi területének megállapításáról szóló 67/2007. (XII. 28.) IRM rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

5. A körözési nyilvántartási rendszer egyes nyilvántartásai részére történő adatközlésről és a körözési eljárás lefolytatásának részletes szabályairól, valamint egyes miniszteri rendeletek módosításáról szóló 63/2013. (XI. 28.) BM rendelet módosítása

8. § A körözési nyilvántartási rendszer egyes nyilvántartásai részére történő adatközlésről és a körözési eljárás lefolytatásának részletes szabályairól, valamint egyes miniszteri rendeletek módosításáról szóló 63/2013. (XI. 28.) BM rendelet 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az eltűnt személy, valamint a nem rendőrség által elrendelt körözés alapján az ismeretlen helyen tartózkodó személy felkutatására irányuló körözési eljárás lefolytatására a (2)-(6) bekezdésben meghatározott kivétellel

a) az ismeretlen helyen tartózkodó személy személyiadat- és lakcímnyilvántartás szerinti lakóhelye,

b) - az a) pontban foglaltak hiányában - az ismeretlen helyen tartózkodó személy személyiadat- és lakcímnyilvántartás szerinti tartózkodási helye,

c) - az a) és b) pontban foglaltak hiányában - az ismeretlen helyen tartózkodó személy utolsó ismert tartózkodási helye,

d) - az a)-c) pontban foglaltak hiányában - az ismeretlen helyen tartózkodó személlyel kapcsolatban körözést elrendelő szerv, hatóság vagy egyéb szerv székhelye, az eltűnéssel összefüggésben bejelentést tévő személy lakóhelye vagy intézmény székhelye, ennek hiányában a bejelentés helye

szerinti rendőrkapitányság illetékes."

6. A Tűzvédelmi Műszaki Bizottság létrehozásának, összetételének, feladatkörének és működésének részletes szabályairól szóló 53/2014. (XII. 5.) BM rendelet módosítása

9. § A Tűzvédelmi Műszaki Bizottság létrehozásának, összetételének, feladatkörének és működésének részletes szabályairól szóló 53/2014. (XII. 5.) BM rendelet 2. § (2) bekezdése a következő l) ponttal egészül ki:

[A Bizottság elnöke a Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (a továbbiakban: BM OKF) országos tűzoltósági főfelügyelője, tagjai]

"l) a tűzvédelmi hatósági ügyekért felelős miniszter által vezetett minisztérium"

[képviselője.]

10. § A Tűzvédelmi Műszaki Bizottság létrehozásának, összetételének, feladatkörének és működésének részletes szabályairól szóló 53/2014. (XII. 5.) BM rendelet 2. § (2) bekezdés e) pontjában az "a Szent István Egyetem Ybl Miklós" szövegrész helyébe az "az Óbudai Egyetem Ybl Miklós" szöveg lép.

11. § Hatályát veszti a Tűzvédelmi Műszaki Bizottság létrehozásának, összetételének, feladatkörének és működésének részletes szabályairól szóló 53/2014. (XII. 5.) BM rendelet 2. § (2) bekezdés j) pontjában a "valamint" szövegrész.

7. Az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet módosítása

12. § Az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet

a) 5. § (3) bekezdés b) pontjában a "létfontosságú rendszerek egyes elemeinek" szövegrész helyébe a "kritikus infrastruktúra, valamint az ország védelme és biztonsága szempontjából jelentős infrastruktúra" szöveg,

b) 10. § (3) bekezdés j) pontjában és 154. § (1) bekezdés b) pontjában a "létfontosságú rendszerelem" szövegrész helyébe a "kritikus infrastruktúra, valamint az ország védelme és biztonsága szempontjából jelentős infrastruktúra" szöveg,

c) 137. § (3) bekezdés b) pontjában a "létfontosságú rendszerelemek" szövegrész helyébe a "kritikus infrastruktúra, valamint az ország védelme és biztonsága szempontjából jelentős infrastruktúra" szöveg,

d) 202. § (5) bekezdésében az "a tűzvédelmi hatóság" szövegrész helyébe az "az illetékes hivatásos katasztrófavédelmi szerv helyi szerve" szöveg

lép.

8. A belügyminiszter irányítása alá tartozó szervek egyenruha-ellátásra jogosult személyi állományának ruházati és öltözködési szabályzatáról, valamint a különleges foglalkoztatási állomány ruházati, fegyverzeti, kényszerítőeszköz- és világítástechnikai felszereléséről szóló 14/2016. (V. 10.) BM rendelet módosítása

13. § A belügyminiszter irányítása alá tartozó szervek egyenruha-ellátásra jogosult személyi állományának ruházati és öltözködési szabályzatáról, valamint a különleges foglalkoztatási állomány ruházati, fegyverzeti, kényszerítőeszköz-és világítástechnikai felszereléséről szóló 14/2016. (V. 10.) BM rendelet 3. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A más szervhez vezényelt, a miniszter által vezetett minisztériumba vagy a miniszter által irányított szervhez vezényelt, a hatósági vezényelt, az ügyészi szervezethez vezényelt vagy a Nemzeti Közszolgálati Egyetemre vezényelt hivatásos állomány az e rendeletben meghatározott kivétellel a vezénylő rendvédelmi feladatokat ellátó szervnél rendszeresített egyenruházati terméket és felszerelési cikket viselhet. A polgári nemzetbiztonsági szolgálathoz vezényelt hivatásos állomány a vezénylő rendvédelmi feladatokat ellátó szervnél rendszeresített egyenruházati terméket és felszerelési cikket, valamint a fogadó polgári nemzetbiztonsági szolgálatnál rendszeresített egyenruházati terméket és felszerelési cikket is viselhet. A terrorizmust elhárító szervhez és a belső bűnmegelőzési és bűnfelderítési feladatokat ellátó szervhez vezényelt rendőri állomány a fogadó rendvédelmi feladatokat ellátó szervnél rendszeresített egyenruházati terméket és felszerelési cikket viselhet."

14. § A belügyminiszter irányítása alá tartozó szervek egyenruha-ellátásra jogosult személyi állományának ruházati és öltözködési szabályzatáról, valamint a különleges foglalkoztatási állomány ruházati, fegyverzeti, kényszerítőeszköz-és világítástechnikai felszereléséről szóló 14/2016. (V. 10.) BM rendelet 6. alcíme a következő 18/A. §-sal egészül ki:

"18/A. § Ha a polgári nemzetbiztonsági szolgálathoz vezényelt részére - a Hszt. 63. § (9) bekezdése alapján, az erre irányuló megállapodás esetén - a ruházati ellátmányt a rendvédelmi szerv helyett a polgári nemzetbiztonsági szolgálat biztosítja saját költségvetési forrása terhére, a ruházati utánpótlási ellátmány felhasználására e rendelet rendelkezései helyett a megállapodásban foglaltak szerint a polgári nemzetbiztonsági szolgálatoknál nyújtott öltözködési támogatásra vonatkozó szabályok alkalmazása is előírható."

9. A belügyminiszter irányítása alatt álló rendvédelmi feladatokat ellátó szerveknél alkalmazható rendvédelmi egészségkárosodási ellátásról szóló 54/2016. (XII. 22.) BM rendelet módosítása

15. § A belügyminiszter irányítása alatt álló rendvédelmi feladatokat ellátó szerveknél alkalmazható rendvédelmi egészségkárosodási ellátásról szóló 54/2016. (XII. 22.) BM rendelet 26. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) A hivatásos állománynak az Országgyűlési Őrséghez vezényelt tagja esetében a Hszt. 330. § (3) bekezdés i) pont ib) alpontjára figyelemmel

a) az (1) bekezdéstől eltérően nem a vezényeltet fogadó Országgyűlési Őrség humánigazgatási szakszolgálata, hanem az eredeti rendvédelmi szervnek a vezénylést megelőző szolgálati hely szerinti humánigazgatási szakszolgálata folytatja le az (1) bekezdés szerinti eljárást, és a személyzeti megbeszélésen a vezényeltet fogadó rendvédelmi szerv szerinti állományilletékes parancsnok nem vehet részt,

b) a (2) bekezdéstől eltérően a vezényeltet fogadó Országgyűlési Őrség nem jelölhet meg felajánlható üres álláshelyeket,

c) a (3) bekezdéstől eltérően a vezényeltet fogadó Országgyűlési Őrség nem ajánlhatja fel, hogy a vezényeltet fogadó Országgyűlési Őrségnél kerüljön sor az átminősítésre vagy új álláshely létrehozására,

d) a (4) bekezdés alkalmazására nem kerül sor."

16. § A belügyminiszter irányítása alatt álló rendvédelmi feladatokat ellátó szerveknél alkalmazható rendvédelmi egészségkárosodási ellátásról szóló 54/2016. (XII. 22.) BM rendelet 7. alcíme a következő 28. §-sal egészül ki:

"28. § (1) Ha a 2025. augusztus 31-én egészségkárosodási ellátásra jogosult tekintetében az egészségkárosodási ellátás mértékét a Hszt. 82/H. § (5a) bekezdése alapján - figyelemmel a Hszt. 376. § a) pontjában foglaltakra is - 2025. szeptember 1-jei hatállyal módosítani kell, az országos parancsok az egészségkárosodási ellátás új mértékéről szóló határozatot a 22. § (2) bekezdés a) pontjában foglaltaktól eltérően 2025. szeptember 22. napjáig hozza meg.

(2) Ha a 2025. augusztus 31-én egészségkárosodási ellátásra jogosult tekintetében az egészségkárosodási ellátás mértékét a Hszt. 82/H. § (5a) bekezdése alapján - figyelemmel a Hszt. 376. § b) pontjában foglaltakra is - 2026. január 1-jei hatállyal módosítani kell, az országos parancsok az egészségkárosodási ellátás új mértékéről szóló határozatot a 22. § (2) bekezdés a) pontjában foglaltaktól eltérően 2026. január 21. napjáig hozza meg.

(3) Ha a 2025. augusztus 31-én egészségkárosodási ellátásra jogosult tekintetében az egészségkárosodási ellátás mértékét a Hszt. 82/H. § (5a) bekezdése alapján - figyelemmel a Hszt. 376. §-ában foglaltakra is - 2027. január 1-jei hatállyal módosítani kell, az országos parancsok az egészségkárosodási ellátás új mértékéről szóló határozatot a 22. § (2) bekezdés a) pontjában foglaltaktól eltérően 2027. január 21. napjáig hozza meg."

17. § A belügyminiszter irányítása alatt álló rendvédelmi feladatokat ellátó szerveknél alkalmazható rendvédelmi egészségkárosodási ellátásról szóló 54/2016. (XII. 22.) BM rendelet

a) 12. § h) pontjában a "baleseti járadékra vagy baleseti táppénzre (a továbbiakban együtt: baleseti ellátás)" szövegrész helyébe a "baleseti ellátásra" szöveg,

b) 22. § (1) bekezdésében az "a 82/H. § (4) és (5)" szövegrész helyébe az "a Hszt. 82/H. § (4)-(5a)" szöveg,

c) 22. § (2) bekezdés b) pontjában az "illetményalap megváltozását" szövegrész helyébe az "illetményalap vagy a Hszt. 82/H. § (5a) bekezdése szerinti hivatásos pótlék mértékének megváltozását" szöveg

lép.

10. Záró rendelkezések

18. § Ez a rendelet a kihirdetését követő ötödik napon lép hatályba.

Dr. Pintér Sándor s. k.,

belügyminiszter

1. melléklet a 39/2025. (IX. 18.) BM rendelethez

1. A Rendőrség szervei illetékességi területének megállapításáról szóló 67/2007. (XII. 28.) IRM rendelet 1. melléklet 9. pontja a következő 9.9. alponttal egészül ki:

"9.9. Egyéb illetékességi terület

9.9.1. Debrecen repülőtér légi határátkelőhely"

2. A Rendőrség szervei illetékességi területének megállapításáról szóló 67/2007. (XII. 28.) IRM rendelet 1. melléklet 16.11. pontja a következő 16.11.39. alponttal egészül ki:

"16.11.39. Nagyhódos közúti határátkelőhely"

Tartalomjegyzék