Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

...Tovább...

AI-szinonimák a keresésben

Kereséskor az "AI-szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

...Tovább...

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

...Tovább...

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a Mesterséges Intelligencia a jogszabály normaszövegét értelmezve fogja megadni.
...Tovább...

Pertörténet AI-összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot összefoglalja egy rövid, jól strukturált dokumentumban.
...Tovább...

50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet

a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról

A távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény 60. § (2) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 84. § f) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. § E rendelet alkalmazásában

a) értékesítői hődíj: a távhőszolgáltató által ténylegesen igénybe vett hőmennyiség után fizetendő, Ft/GJ-ban kifejezett díj,

b)[1] értékesítői alapdíj: a távhőszolgáltató által az értékesítőnek fizetendő Ft/hó mértékegységben kifejezett díj,

c) távhővásárlási szerződés: a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény (a továbbiakban: Tszt.) szerinti értékesítő és a távhőszolgáltató közötti, távhővásárlásra irányuló szerződés,

d) végfelhasználó: a Tszt. szerinti lakossági felhasználó, díjfizető vagy külön kezelt intézmény.

2. § (1)[2] A távhőszolgáltató az értékesítő részére a távhő és a távhőtermeléssel összefüggő szolgáltatások - keringtetés, pótvíz biztosítása, vegyszerezés és vízlágyítás - ellenértékeként

a)[3] értékesítői alapdíjat és értékesítői hődíjat, vagy

b) értékesítői hődíjat

(a továbbiakban együtt: értékesítői díjak) fizet.

(2) Az (1) bekezdés szerinti díjtételeken kívül más díjtételeket az értékesítő nem alkalmazhat.

(3)[4] Az értékesítők megnevezését és az egyes értékesítőkhöz kapcsolódó értékesítői díjakat az 1. melléklet tartalmazza.

(3a)[5] Ha az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen a táblázat B oszlopa szerinti értékesítő

a) helyébe azonos hőtermelési technológiát alkalmazó új értékesítő lép, akkor az új értékesítő a korábban megállapított értékesítői díjakat alkalmazza,

b) cégneve - a működési engedélye engedélyesi tevékenységet érintő tartalmának módosulása nélkül - megváltozik, akkor a névváltozással érintett értékesítőnek a megállapított értékesítői díjak megmaradnak.

(3b)[6] Ha az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti településen olyan értékesítő kezdi meg jogszerűen az értékesítői díjra jogosító tevékenységét, amely nem tartozik a (3a) bekezdés hatálya alá, akkor az új értékesítő legfeljebb az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat A oszlopa szerinti energiahordozón alapuló hőtermelésre vonatkozó B oszlop szerinti értékesítői hődíjat alkalmazhatja. Ha az értékesítő az adott hónapban nem csak egyfajta energiahordozót használ, akkor legfeljebb az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázatban szereplő díjaknak a felhasznált energiahordozók mennyiségével súlyozott átlaga szerinti hődíjat alkalmazhatja.

(4)[7] Az értékesítői alapdíj és az értékesítői hődíj külön-külön legmagasabb hatósági árak.

(5)[8] Az 1. és 4. mellékletben szereplő díjak nem tartalmazzák az általános forgalmi adót.

3. §[9] (1)[10] A külön kezelt intézmény a távhőszolgáltatásért az érintett ellátási területen működő távhőszolgáltató, az ellátási területen a korábbi távhőszolgáltató helyett működő új távhőszolgáltató vagy cégnevét a távhőszolgáltatói működési engedélyének az engedélyesi tevékenységet érintő tartalmának módosulása nélkül megváltoztató távhőszolgáltató (e § alkalmazásában a továbbiakban: ellátási területen működő távhőszolgáltató) részére a 4. melléklet szerinti - legmagasabb hatósági árnak minősülő - fogyasztás alapú önköltségi hődíjat fizeti.

(1a)[11] A külön kezelt intézmény a távhőszolgáltatásért az ellátási területen működő távhőszolgáltató részére - az (1) bekezdésben meghatározott önköltségi hődíjon felül - egyéb, nem fogyasztás alapján számított díjként legfeljebb a 2011. március 31-én az érintett ellátási területen érvényes, általános forgalmi adót nem tartalmazó díjaknál 4,2 százalékkal magasabb mértékű - legmagasabb hatósági árnak minősülő - díjat fizeti.

(1b)[12] Ha az ellátási területen működő távhőszolgáltató ellátási területén 2011. március 31-én nem volt külön kezelt intézmény, akkor az új csatlakozó külön kezelt intézmény az ellátási területen működő távhőszolgáltató részére - az (1) bekezdés szerinti önköltségi hődíjon felül - legfeljebb a (2) bekezdés szerinti lakossági felhasználóra és lakossági díjfizetőre irányadó alapdíjnál 30 százalékkal magasabb összegű - legmagasabb hatósági árnak minősülő - alapdíjat fizeti.

(2)[13] A lakossági felhasználó és a lakossági díjfizető a távhőszolgáltatásért az ellátási területen működő távhőszolgáltató részére a 2014. szeptember 30. napján érvényes szolgáltatási díjnál 3,3 százalékkal alacsonyabb összegű - legmagasabb hatósági árnak minősülő - szolgáltatási díjat köteles fizetni.

4. §[14] A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) a Tszt. szerinti árelőkészítést a 2. melléklet szerinti módszertan alapján végzi.

5. §[15] (1)[16] Az 1. mellékletben meghatározott értékesítő, valamint távhőszolgáltató tárgyévi auditált számviteli törvény szerinti beszámolójában szereplő, a távhőtermelési és távhőszolgáltatási tevékenységéből származó adózás előtti eredménye nem haladhatja meg a tárgyévet megelőző év december 31-i, az auditált számviteli szétválasztás alapján az ezen tevékenységekre vonatkozó,

a) 2024. december 31. napjáig üzembe helyezett eszközök vonatkozásában a bruttó,

b) 2024. december 31. napját követően üzembe helyezett eszközök vonatkozásában a könyv szerinti

eszközérték és a nyereségtényező szorzatának mértékét (a továbbiakban: nyereségkorlát).

(1a)[17] Azon értékesítő esetében, ahol a hőt - részben vagy kizárólag - villamosenergia-termeléssel kapcsoltan állítják elő, és a megtermelt villamos energia támogatott áron kötelező átvétel alá esik, a nyereségkorlát meghatározása során a bruttó eszközértékbe bele kell számítani a tárgyévet megelőző év december 31-i, az auditált számviteli szétválasztás alapján a kapcsolt villamosenergia-termelési tevékenységre vonatkozó bruttó eszközértéket is.

(2)[18] A nyereségtényező

a) azon értékesítő esetében, amely 2011. március 31. és 2024. december 31. napja között a villamos energiáról szóló törvény szerinti megújuló energiaforrást hasznosító vagy a nagy hatásfokú, hasznos hőenergiával kapcsoltan termelt villamos energia és a hasznos hő mennyisége megállapításának számítási módjáról szóló miniszteri rendelet szerinti nagy hatásfokú kapcsolt energiatermelés követelményeinek megfelelő távhőtermelő létesítményt üzembe helyezett, illetve üzembe helyez: 4,5%;

b) azon értékesítő esetében, amely 2024. december 31. napját követően a villamos energiáról szóló törvény szerinti megújuló energiaforrást hasznosító vagy a nagy hatásfokú, hasznos hőenergiával kapcsoltan termelt villamos energia és a hasznos hő mennyisége megállapításának számítási módjáról szóló miniszteri rendelet szerinti nagy hatásfokú kapcsolt energiatermelés követelményeinek megfelelő távhőtermelő létesítményt üzembe helyez, és annak eszközeit külön eszközkartonokon tartja nyilván, az Államadósság Kezelő Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: ÁKK) által közzétett 10 és 15 éves névleges futamidejű állampapírok tárgyév március hónap utolsó munkanapján közzétett referenciahozam számtani átlagának 2,5 százalékponttal növelt értéke az alábbi feltételek szerint:[19]

ba) ha az így számított érték nem éri el a 4,5%-ot, a nyereségtényező 4,5%;

bb) ha az így számított érték meghaladja a 9%-ot, a nyereségtényező 9%;

c) az a) és b) pont alá nem tartozó értékesítő esetében: 2,0%;

d)[20] azon távhőszolgáltató esetében, amely 2024. december 31. és 2025. december 31. napja között a Hivatal által kiadott kritériumoknak megfelelő energiahatékonyságot növelő vagy a távhőszolgáltatás költségeit csökkentő beruházást hajt végre, a beruházás lezárását követően a fejlesztésben érintett eszközökre 4,25%;

e)[21] azon távhőszolgáltató esetében, amely 2025. december 31. napját követően a Hivatal által kiadott kritériumoknak megfelelő energiahatékonyságot növelő vagy a távhőszolgáltatás költségeit csökkentő beruházást hajt végre, a beruházás lezárását követően a fejlesztésben érintett eszközökre az ÁKK által közzétett 10 és 15 éves névleges futamidejű állampapírok tárgyév március hónap utolsó munkanapján közzétett referenciahozam számtani átlagának 2,5 százalékponttal növelt értéke, az alábbi feltételek szerint:

ea) ha az így számított érték nem éri el a 4,5%-ot, a nyereségtényező 4,5%;

eb) ha az így számított érték meghaladja a 9%-ot, a nyereségtényező 9%;

f)[22] a d) és e) pont alá nem tartozó távhőszolgáltató esetében 2,0%.

(3)[23] Az értékesítő és a távhőszolgáltató köteles a nyereségkorlát feletti eredményét a távhőtermelés és távhőszolgáltatás energiahatékonyságát növelő, vagy költségének csökkentése érdekében felmerülő beruházásra fordítani a nyereségkorlát feletti eredmény keletkezését követő három éven belül, amely beruházás megvalósulását a Hivatal ellenőrzi.

(4) Ha a Hivatal az ellenőrzés során azt állapítja meg, hogy a (3) bekezdés szerinti beruházás nem, vagy csak részben valósult meg, akkor a nyereségkorlát feletti eredmény beruházásra fel nem használt mértékét a soron következő árelőkészítés során mint indokolt költséget csökkentő tételt veszi figyelembe.

5/A. §[24] (1) A maradékhő-értékesítő az érintett település vonatkozásában az 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat szerinti adott távhőszolgáltatóra meghatározott legalacsonyabb értékesítői hődíjat, de legfeljebb az 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat 8. sora szerinti értékesítői hődíjat alkalmazhatja.

(2) Az 5. § (1) bekezdése nem alkalmazható a maradékhő-értékesítői engedélyesre.

(3) A maradékhő-értékesítőre vonatkozó legmagasabb hatósági ár meghatározásának módszertanát a 3. melléklet tartalmazza.

6. § (1) Ez a rendelet - a (2)-(3) bekezdésben meghatározott kivétellel - 2011. október 1. napján lép hatályba.

(2)[25]

(3)[26] Az 5. § 2012. január 1-jén lép hatályba.

(4)[27] A Hivatal az 5. § (3) bekezdés szerinti ellenőrzést első alkalommal a 2012. évre vonatkozóan készített számviteli törvény szerinti beszámoló tekintetében folytatja le.

(5)[28] Az egyes energetikai tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szóló 76/2015. (XII. 29.) NFM rendelettel megállapított 5. § nyereségkorlátra vonatkozó rendelkezései első alkalommal a 2015. évben keletkezett nyereségkorlát feletti eredmények tekintetében alkalmazandóak.

7. §[29] E rendeletnek a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosításáról szóló 22/2023. (X. 13.) EM rendelet 3. §-ával megállapított

a) 1. melléklete szerinti táblázat E:7, E:53 és E:54 mezőjében, továbbá

b) 4. melléklete szerinti táblázat C:6, C:7 és C:53 mezőjében

foglaltakat a 2023/2024. gázév mint elszámolási időszak tekintetében kell alkalmazni.

8. §[30]

9. §[31] A távhőszolgáltató e rendeletnek a távhőszolgáltatónak értékesített távhő árának, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhőszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelet és a távhőszolgáltatási támogatásról szóló 51/2011. (IX. 30.) NFM rendelet módosításáról szóló 16/2024. (IX. 30.) EM rendelettel megállapított 3. § (1a) bekezdése hatálybalépését követően 2024. december 31-ig legfeljebb a 2024. szeptember 30-án alkalmazott, a 3. § (1) bekezdésében meghatározott önköltségi hődíjon felüli egyéb, nem fogyasztás alapján számított díjakat érvényesíthet legmagasabb hatósági árként.

Dr. Fellegi Tamás s. k.,

nemzeti fejlesztési miniszter

1. melléklet az 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez[32]

1. Az értékesítői díjak

ABCDE
1TelepülésÉrtékesítő megnevezéseVásárló szolgáltató neveÉrtékesítői
alapdíj
(Ft/hó)
Értékesítői
hődíj
(Ft/GJ)
2AjkaBakonyi Erőmű Zrt.BAKONY-TÁVHŐ Kft.110 073 0003 327
3AlmásfüzitőEnergiabörze Power Kft.ALFEN Kft.06 365
4BajaGreenergy-Power Kft.Baja Energetika Kft.06 310
5BonyhádGreenergy-Power Kft."FŰTŐMŰ" Kft.07 315
6BudapestAlpiq Csepel Kft. - kombinált
ciklusú erőmű
BKM Nonprofit Zrt.03 206
7BudapestAlpiq Csepel Kft. - kazánBKM Nonprofit Zrt.179 896 0008 471
8BudapestBudapesti Erőmű Zrt. -
Kelenföldi Erőmű -
1117 Budapest, Budafoki út 52.
BKM Nonprofit Zrt.355 388 0007 711
9BudapestBudapesti Erőmű Zrt. - Kispesti
Erőmű - 1184 Budapest,
Nefelejcs utca 2.
BKM Nonprofit Zrt.247 501 0007 635
10BudapestBudapesti Erőmű Zrt. - Újpesti
Erőmű - 1045 Budapest,
Tó utca 7.
BKM Nonprofit Zrt.307 109 0007 786
11BudapestKészenléti RendőrségBKM Nonprofit Zrt.06 221
12BudapestCHP-Erőmű Kft.BKM Nonprofit Zrt.09 181
13BudapestGreenergy-Power Kft.BKM Nonprofit Zrt.07 387
14BudapestMVM Balance Zrt. kapcsoltan
és villamos kazánnal
termelt hő
BKM Nonprofit Zrt.122 818 0008 703
15BudapestMVM Balance Zrt. póttüzeléssel
termelt hő
BKM Nonprofit Zrt.07 840
16BudapestMVM Balance Zrt. önálló
tüzeléssel termelt hő
BKM Nonprofit Zrt.08 824
17BudapestALTEO-Therm Kft.BKM Nonprofit Zrt.09 070
18BudapestMOHU BUDAPEST Zrt.BKM Nonprofit Zrt.03 600
19BudapestOMNI Energy Kft.GM Kőérberek 30 Kft.06 441
20BudaörsVeolia Energia Magyarország
Zrt.
BUDAÖRSHŐ Kft.06 308
21CsongrádCsoterm Kft.Csongrádi Közmű Kft.04 477
22CsornaGreenergy-Power Kft.Csornahő Kft.06 607
23DebrecenAquaticum Debrecen Kft.Debreceni
Hőszolgáltató Zrt.
05 228
24DebrecenDebreceni Vízmű Zrt.Debreceni
Hőszolgáltató Zrt.
07 468
25DebrecenVeolia Energia Magyarország
Zrt.
Debreceni
Hőszolgáltató Zrt.
219 069 0007 468
26DombóvárVeolia Energia Magyarország
Zrt.
DOMBÓVÁRHŐ Kft.06 145
27DorogVeolia Energia Magyarország
Zrt.
PROMTÁVHŐ Kft.14 764 0008 737
28DunakesziCHP-Erőmű Kft.Dunakeszi Közüzemi
Nonprofit Kft.
06 136
29DunaújvárosISD Power Energiatermelő és
Szolgáltató Kft.
DVG Zrt.01 401
30DunaújvárosGreenergy Távhő Kft.DVG Zrt.180 000 0007 003
31EgerCHP-Erőmű Kft.EVAT Zrt.06 696
32ÉrdVeolia Energia Magyarország
Zrt.
ÉRD-TÁVHŐ Kft.05 891
33EsztergomVeolia Energia Magyarország
Zrt.
PROMTÁVHŐ Kft.24 420 0008 737
34GödöllőVeolia Energia Magyarország
Zrt.
Gödöllői Távhő Kft.06 603
35GyöngyösVeolia Energia Magyarország
Zrt.
Városgondozási Zrt.06 772
36GyőrArrabona Koncessziós Kft.GYŐR-SZOL Zrt.297 498 000968
37GyőrALTEO-Therm Kft.GYŐR-SZOL Zrt.287 0006 699
38HajdúnánásCHP-Erőmű Kft.NÁNÁSHŐ Kft.06 904
39HajdúszoboszlóVeolia Energia Magyarország
Zrt.
Hajdúszoboszlói
Nonprofit Zrt.
06 845
40KaposvárE.ON Energiatermelő Kft.Kaposvári Vagyonkezelő
Zrt.
07 270
41KaposvárOMNI Energy Kft.Kaposvári Vagyonkezelő
Zrt.
07 270
42KazincbarcikaALTEO-Therm Kft.Barcika Szolg Kft.69 717 0008 111
43KiskunhalasHalas-T Kft.Halasi Városgazda Zrt.12 268 0007 533
44KiskunfélegyházaGreenergy-Power Kft.Félegyházi Fejlesztési
Nonprofit Kft.
07 560
45KörmendGreenergy-Power Kft.RÉGIÓHŐ Kft.05 677
46MakóMaterm Hőszolgáltató,
Befektető Kft.
Makói
Városgazdálkodási
Nonprofit Kft.
05 709
47MátészalkaVeolia Energia Magyarország
Zrt.
SZALKATÁVHŐ Kft.06 843
48MátészalkaGeotherm FIRE Kft.SZALKATÁVHŐ Kft.05 886
49MiskolcMiskolci Geotermia Kft.MIHŐ Kft.170 604 000920
50MiskolcKuala Kft.MIHŐ Kft.170 604 000920
51MiskolcMVM MIFŰ Kft. - Hold u. hrsz.
23358/9 és Tatár u. 29/a. hrsz.
23358/8
MIHŐ Kft.87 174 0008 280
52MiskolcMVM Balance Zrt. - Miskolc,
Bánki Donát u. 17.
MIHŐ Kft.06 901
53MiskolcOMNI Energy Kft.MIHŐ Kft.06 901
54MohácsVeolia Energia Magyarország
Zrt.
MOHÁCS-HŐ Kft.06 160
55MohácsBIOENERGY-Duna Befektető és
Szolgáltató Kft.
MOHÁCS-HŐ Kft.06 078
56MosonmagyaróvárGeotherm Hungary Kft.Városüzemeltető Kft.07 987
57MosonmagyaróvárMESZ Mosonmagyaróvár Kft.Városüzemeltető Kft.29 925 0008 130
58NagykőrösGreenergy-Power Kft.KÖVA-KOM Nonprofit
Zrt.
06 010
59NyíregyházaVeolia Energia Magyarország
Zrt.
NYÍRTÁVHŐ Kft.135 742 0007 576
60OroszlányCHP INVEST Kft.MVM OTSZ Zrt.03 770
61OroszlányÚjpalotai Energia Befektető Kft.MVM OTSZ Zrt.03 770
62ÓzdALTEO-Therm Kft.Ózdi Távhő Kft.07 015
63PaksMVM Paksi Atomerőmű Zrt.Duna Center Therm
Kereskedelmi és
Szolgáltató Kft.
4 895 000929
64PécsPannon Hőerőmű Zrt.PÉTÁV Kft.228 358 0005 383
65PétfürdőEQUANS Magyarország Kft."PÉTKOMM" Kft.6 822 0006 275
66PüspökladányGreenergy-Power Kft.Püspökladányi
Városüzemeltető és
Gyógyfürdő Kft.
07 154
67SalgótarjánCHP-Erőmű Kft. - kapcsoltSalgó Vagyon Kft.06 762
68SalgótarjánCHP-Erőmű Kft. - kazánSalgó Vagyon Kft.04 654
69SárbogárdMÖVIT Villamosenergiatermelő
Zrt.
EQUANS Sárbogárdi Kft.06 479
70SárospatakGreenergy-Power Kft.Patakhő
Energiaszolgáltató
Nonprofit Kft.
07 894
71SárvárGreenergy-Power Kft.Sárvári
Városgondnokság
Nonprofit Kft.
06 966
72SátoraljaújhelySátoraljaújhelyi Erzsébet
Kórház
EQUANS Magyarország
Kft.
07 288
73SiklósCHP-ERŐMŰ Kft.SIKLÓS-HŐ Kft.06 332
74SiófokEQUANS Magyarország Kft.Termofok-Sió Kft.12 980 0006 507
75SopronVeolia Energia Magyarország
Zrt.
SOPRON Holding Zrt.20 219 0006 099
76SopronALTEO-Therm Kft.SOPRON Holding Zrt.22 584 0008 027
77SzázhalombattaVeolia Energia Magyarország
Zrt.
"SZÁKOM" Nonprofit Kft.26 915 0007 704
78SzentlőrincSzentlőrinci Geotermia Kft.Szentlőrinci Közüzemi
Nonprofit Kft.
11 721 000328
79SzegedGeo Hőterm Kft.Szegedi Távfűtő Kft.07 340
80SzegedOMNI Energy Kft.Szegedi Távfűtő Kft.06 791
81SzegedVeolia Energia Magyarország
Zrt.
Szegedi Távfűtő Kft.06 791
82SzekszárdE.ON Energiatermelő Kft. -
villamos kazánnal termelt hő
Szekszárdi
Távhőszolgáltató
Nonprofit Kft.
01 976
83SzekszárdE.ON Energiatermelő Kft. -
földgáz kazánban termelt hő
Szekszárdi
Távhőszolgáltató
Nonprofit Kft.
06 641
84SzigetszentmiklósGreenergy-Power Kft."Aries" Nonprofit Kft.06 531
85SzigetvárSzigetvári Gyógyfürdő Kft.Szigetvári Távhő
Szolgáltató Nonprofit
Kft.
0691
86SzigetvárVoltrack Heat Kft.Szigetvári Távhő
Szolgáltató Nonprofit
Kft.
01 976
87SzombathelyE.ON Energiatermelő Kft.Szombathelyi
Távhőszolgáltató Kft.
01 976
88SzombathelySzombathelyi Erőmű Zrt.Szombathelyi
Távhőszolgáltató Kft.
06 660
89SzombathelyOMNI Energy Kft.Szombathelyi
Távhőszolgáltató Kft.
06 660
90TapolcaEnergiabörze Power Kft.Városgazdálkodási Kft.06 776
91TatabányaEnergiabörze Power Kft.T-Szol Zrt.03 758
92TatabányaTatabánya Erőmű Kft.T-Szol Zrt.320 473 0003 758
93TiszaújvárosALTEO-Therm Kft.TiszaSzolg 2004 Kft.47 679 0008 097
94VácVeolia Energia Magyarország
Zrt.
Váci Távhő Nonprofit
Közhasznú Kft.
06 681
95VácGreenergy-Power Kft.Váci Távhő Nonprofit
Közhasznú Kft.
06 681
96VasvárVasi Triász Kft.RÉGIÓHŐ Kft.03 413
97VárpalotaVárpalotai Kiserőmű Kft.Várpalotai
Közszolgáltató
Nonprofit Kft.
06 712
98VeszprémGreenergy-Power Kft."VKSZ" Veszprémi
Közüzemi Szolgáltató
Zrt.
06 597

2. A 2. § (3b) bekezdése alá tartozó értékesítők értékesítői díjai

AB
1Értékesítő által felhasznált energiahordozóÉrtékesítői hődíj
(Ft/GJ)
2Földgáz6 500
3Biomassza3 500
4Geotermikus6 000
5Települési szilárd hulladék3 600
6Villamos energia1 976
7Maradékhő3 000
8Egyéb3 000

2. melléklet az 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez[33]

Az indokolt költségek figyelembevételének módszertana a távhőtermelők és távhőszolgáltatók vonatkozásában

1. A költségek és az eszközérték figyelembevételének általános elvei

1.1. Indokolt költség és eszközérték

a) az összehasonlító gazdasági elemzéseken alapuló költségek és eszközértékek,

b) a dokumentumokkal (például szerződés) alátámaszthatóan az a) pontban foglaltakhoz képest a tárgyévben kivételesen felmerülő (szükségessé váló) éves költség/ráfordítás, vagy

c) a vállalkozás tárgyévet megelőző évre vonatkozó, auditált eredménykimutatásában szereplő adatok vizsgálata alapján meghatározott költségek.

1.2. A távhő díját a megállapításának alapját képező indokolt éves költség összegéből és a tárgyévre előre jelzett, értékesítésre kerülő éves hőmennyiségből levezetve kell kimutatni.

1.3. A legkisebb költség elvének érvényre juttatása érdekében a legkisebb hőtermelői költséget jelentő hőelőállítást kell alapul venni, a kapacitások hatékony allokálásának és helyettesíthetőségének szempontja mellett.

1.4. Azon értékesítő vagy távhőtermelő esetében, amely a hőt - részben vagy kizárólag - villamosenergia-termeléssel kapcsoltan állítja elő, és az általa termelt villamos energia támogatott áron kötelező átvétel alá esik, az ebből eredő árbevételét a Hivatal a távhőtermelés negatív költségeként figyelembe veszi.

2. Egyes árképző elemek (költségelemek) figyelembevételének módja

2.1. Működési költségek

2.1.1. Földgáz költségek

Az anyagjellegű költségeken belül a földgáz alapú tüzelőanyag-költséget vagy minden távhőtermelői engedélyes esetében egységesen a Hivatal által előzetesen meghirdetett referencia költségszinten, vagy minden távhőtermelői engedélyes esetében azon az értéken (a hozzá tartozó mennyiséggel együtt) kell figyelembe venni, amellyel az árelőkészítést megalapozó adatszolgáltatásban az engedélyes ezt megadta, de a Hivatal jogosult egységes felső korlát (cap) alkalmazására, és vizsgálhatja, hogy milyen piaci versenyeztetés mellett alakult ki az elismerendő ár.[34]

2.1.2. A nem földgáz alapú (tüzelőolaj, megújuló energiaforrás stb.) hőtermelés esetén a tüzelőanyag-költség egyedi vizsgálat alapján kerül figyelembevételre.

2.1.3. A hőtermelési üzem folyamatos biztonságos fenntartását szolgáló állandó költségeket összehasonlító gazdasági elemzéseken nyugvó fajlagosított értékek alapján, vagy a vállalkozás tárgyévet megelőző évre vonatkozó auditált eredménykimutatásában szereplő adatok vizsgálata alapján meghatározott értékben kell figyelembe venni indokolt költségként.

2.1.4. Az igénybe vett szolgáltatások - különös tekintettel a tevékenység folytatásához nélkülözhetetlen feladatok kiszervezésére, a tanácsadási díjakra, kapcsolt vállalkozásokkal kötött szerződésekre - csak egyedi vizsgálat alapján minősülhetnek külön is elismerendő indokolt költségeknek.

2.1.5. Pénzügyi ráfordítás, hiteltörlesztés

A pénzügyi ráfordítás valamint a hiteltörlesztés - az alkalmazott finanszírozási megoldástól függetlenül - a 3. pont szerinti egyedi vizsgálat alapján ismerhető el indokolt költségként.

2.2. Értékcsökkenés

2.2.1. Az értékcsökkenést vagy a vállalkozás tárgyévet megelőző évre vonatkozó auditált eredménykimutatása alapján, vagy összehasonlító gazdasági elemzéseken alapuló, az eszközök hosszú távú folyamatos működőképesen tartása érdekében felmerülő mértékben kell figyelembe venni.

2.2.2. Az értékcsökkenést a 3. pont szerint kell figyelembe venni abban az esetben, ha az egyedi vizsgálat eredményeként a pénzügyi ráfordítás valamint a hiteltörlesztés elismert költségnek tekintendő.

2.3. Megtérülés

2.3.1. Megtérülésként az 1. pont alapján figyelembe vett eszközérték és az 5. § (2) bekezdésében meghatározott nyereségtényező szorzatát kell elismerni indokolt költségként.[35]

2.4. Támogatások

2.4.1. A beruházások vissza nem térítendő támogatásból finanszírozott részére sem a 2.2. pont szerinti értékcsökkenés, sem a 2.3. pont szerinti megtérülés nem vehető figyelembe.

2.4.2. A visszatérítendő támogatás a pénzügyi ráfordításokkal és a hiteltörlesztéssel azonos módon kezelve, a 3. pont szerinti vizsgálat pozitív eredménye esetén ismerhető el indokolt költségként.

3. Egyedi vizsgálat

A Hivatal azon beruházás esetében ismerheti el a beruházási hitel- valamint a visszatérítendő támogatás kamatát és törlesztő részletét indokolt költségként, amely teljesíti azt a feltételt, miszerint a beruházás számított tőkeköltségeként jelentkező elismert költségtöbblet kisebb, mint a beruházás eredményeként fellépő költségmegtakarítás.

A Hivatal az egyedi vizsgálata során a beruházás számított tőkeköltsége részeként a hitel éves tőketörlesztését és kamatát, a visszatérítendő támogatás éves törlesztő részletét és esetlegesen felszámított kamatát, a beruházás sajáttőkéből finanszírozott részére számított értékcsökkenésének összegét, valamint szintén a beruházás sajáttőkéből finanszírozott részén alapuló - a 2.3. pont szerint számított - megtérülés összegét hasonlítja össze a beruházás eredményeként felmerülő költségcsökkenéssel. A Hivatal azt is vizsgálja, hogy a beruházás összértéke, továbbá a hitel kamata megfelel-e a legkisebb költség elvének, összhangban van-e az aktuális piaci viszonyokkal, és a számított tőkeköltség megállapítása során csak az ezen követelményeknek megfelelő beruházási értéket és hitelkamatot fogadja el.

Abban az esetben, ha a beruházás hatására bekövetkező költségcsökkenés mértéke a beruházás számított tőkeköltségének összegét meghaladja, akkor a Hivatal a beruházás számított tőkeköltségét indokolt költségként elismeri.

3. melléklet az 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez[36]

Az 5/A. § szerinti maradékhő-értékesítőre vonatkozó legmagasabb hatósági ár meghatározásának módszertana

1. A maradékhő-értékesítők értékesítői hődíjának megállapítása

A maradékhő-értékesítő értékesítői hődíját a Hivatal az alábbi árképző elemek (indokolt költségek) alapján állapítja meg:

1.1. Értékcsökkenés

Az előállított maradékhőnek a távhőszolgáltató részére történő átadása céljából üzembe helyezett tárgyi eszközök értékcsökkenését a 2. melléklet 2.2. pontjában előírtak szerint kell meghatározni.

1.2. Megtérülés

Az 1.1. pontban meghatározott eszközök megtérüléseként a 2. melléklet 1.1. pontja alapján figyelembe vett könyv szerinti eszközérték és az 5. § (2) bekezdés b) pontja szerint meghatározott nyereségtényező mérték 1%-kal növelt szorzatát kell elismerni indokolt költségként.

1.3. Működési költség

Indokolt működési költségnek 2000 Ft/GJ mértékű költséget kell figyelembe venni.

1.4. A maradékhő-értékesítő értékesítői hődíjának felső korlátja

A maradékhő-értékesítő 1.1-1.3. pont alapján megállapított értékesítői hődíja legfeljebb a távhőszolgáltató saját hőtermelésének fajlagos költsége, saját hőtermelés hiányában a távhőszolgáltató által vásárolt hő 1. mellékletben meghatározott legalacsonyabb értékesítői hődíja lehet.

4. melléklet az 50/2011. (IX. 30.) NFM rendelethez[37]

A Külön Kezelt Intézményeknek értékesített távhő hődíja

ABC
1TelepülésTávhőszolgáltatóA településen a külön
kezelt intézmények
által fizetendő hődíj
(Ft/GJ)
2AjkaBAKONY-TÁVHŐ Kft.3853
3AjkaBakonyi Erőmű Zrt.3327
4AlgyőVeolia Energia Magyarország Zrt.7653
5AlmásfüzitőALFEN Kft.9162
6BajT-Szol Zrt.7374
7BajaBaja Energetika Kft.8837
8BalatonfüredFÜREDHŐ Kft.6582
9BerettyóújfaluHERPÁLY Vagyonkezelő Kft.6592
10BokodMVM OTSZ Zrt.8420
11Bonyhád"FŰTŐMŰ" Kft.7455
12BudaörsBUDAÖRSHŐ Kft.6706
13BudapestCsepeli Erőmű Kft.0
14BudapestVeolia Energia Magyarország Zrt.7431
15BudapestBKM Nonprofit Zrt.8374
16BudapestGM Kőérberek 30 Kft.7340
17CeglédVeolia Energia Magyarország Zrt.7459
18CelldömölkCellhő Kft.7693
19CserkeszőlőCserkeszőlő Fürdő és Gyógyászati Központ2622
20CsongrádCsongrádi Közmű Kft.4830
21CsornaCsornahő Kft.9418
22DebrecenDebreceni Hőszolgáltató Zrt.8533
23DombóvárDOMBÓVÁRHŐ Kft.6771
24DorogPROMTÁVHŐ Kft.10 625
25DunakesziDunakeszi Közüzemi Nonprofit Kft.7311
26DunaújvárosDVG Zrt.7912
27EgerEVAT Zrt.8537
28ÉrdÉRD-TÁVHŐ Kft.6270
29EsztergomPROMTÁVHŐ Kft.11 817
30GödöllőGödöllői Távhő Kft.7755
31GyöngyösVárosgondozási Zrt.7337
32GyőrGYŐR-SZOL Zrt.4128
33HajdúböszörményHajdúböszörményi Városgazdálkodási Nonprofit Kft.9492
34HajdúnánásNÁNÁSHŐ Kft.7711
35HajdúszoboszlóHajdúszoboszlói Nonprofit Zrt.8359
36HódmezővásárhelyHódmezővásárhelyi Vagyonkezelő Zrt.4102
37InotaVárpalotai Közszolgáltató Nonprofit Kft.8719
38KaposvárKaposvári Vagyonkezelő Zrt.4965
39KapuvárKapuvári Hőszolgáltató Kft.8269
40KazincbarcikaBarcika Szolg Kft.9194
41KecskemétKecskeméti Termostar Hőszolgáltató Kft.6004
42KeszthelyVÜZ Nonprofit Kft.7613
43KiskunfélegyházaFélegyházi Fejlesztési Nonprofit Kft.7560
44KiskunhalasHalasi Városgazda Zrt.8809
45KisvárdaKISVÁRDAI KÖZMŰ Kft.8674
46KomáromKomáromi Távhő Kft.7654
47KomlóKomlói Fűtőerőmű Zrt.5993
48KörmendRÉGIÓHŐ Kft.6786
49KőszegEQUANS Magyarország Kft.7472
50MakóMakói Városgazdálkodási Nonprofit Kft.7927
51MátészalkaSZALKATÁVHŐ Kft.7513
52MiskolcMIHŐ Kft.3835
53MohácsMOHÁCS-HŐ Kft.6455
54MórMÓRHŐ Kft.8147
55MosonmagyaróvárVárosüzemeltető Kft.9075
56NagyatádEQUANS Magyarország Kft.5314
57NagykőrösKÖVA-KOM Nonprofit Zrt.7828
58NyergesújfaluDISTHERM Kft.7745
59NyírbátorNyírbátori Városfejlesztő és Működtető Kft.7156
60NyíregyházaNYÍRTÁVHŐ Kft.8995
61NyíregyházaEnergocoop Kft.8864
62OroszlányMVM OTSZ Zrt.4801
63ÓzdÓzdi Távhő Kft.9295
64PaksDuna Center Therm Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.1072
65PécsPÉTÁV Kft.6316
66Pétfürdő"PÉTKOMM" Kft.7028
67PornóapátiPornóapáti Vagyonhasznosító Kft.6016
68PutnokPutnoki Városgondnokság7552
69PüspökladányPüspökladányi Városüzemeltető és Gyógyfürdő Kft.7708
70SalgótarjánSalgó Vagyon Kft.8123
71SárbogárdEQUANS Sárbogárdi Kft.7644
72SárospatakPatakhő Energiaszolgáltató Nonprofit Kft.7896
73SárvárSárvári Városgondnokság Nonprofit Kft.8784
74SátoraljaújhelyEQUANS Magyarország Kft.7920
75SiklósSIKLÓS-HŐ Kft.7001
76SiófokTermofok-Sió Kft.9632
77SopronSOPRON Holding Zrt.8076
78SzarvasSzarvasi KOMÉP Városgazdálkodási Nonprofit Kft.2979
79Százhalombatta"SZÁKOM" Nonprofit Kft.8802
80SzegedSzegedi Távfűtő Kft.7518
81SzékesfehérvárSZÉPHŐ Székesfehérvári Épületfenntartó és Hőszolgáltató Zrt.8189
82SzekszárdSzekszárdi Távhőszolgáltató Nonprofit Kft.8582
83SzentendreVárosi Szolgáltató Nonprofit Zrt.7625
84SzentesSzentes Városi Szolgáltató Kft.2543
85SzentgotthárdRÉGIÓHŐ Kft.6968
86SzentlőrincSzentlőrinci Közüzemi Nonprofit Kft.5095
87Szigetszentmiklós"Aries" Nonprofit Kft.8591
88SzigetvárSzigetvári Távhő Szolgáltató Nonprofit Kft.7030
89SzolnokMVM OTSZ Zrt.8816
90SzombathelySzombathelyi Távhőszolgáltató Kft.8299
91TapolcaVárosgazdálkodási Kft.7793
92TataTATA ENERGIA Kft.5079
93TatabányaT-Szol Zrt.4398
94TiszaújvárosTiszaSzolg 2004 Kft.9215
95VácVáci Távhő Nonprofit Közhasznú Kft.7153
96VárpalotaVárpalotai Közszolgáltató Nonprofit Kft.10 297
97VasvárRÉGIÓHŐ Kft.6009
98Veszprém"VKSZ" Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt.7844
99ZáhonyZÁHONYHŐ Kft.8079
100ZircVeolia Energia Magyarország Zrt.8096

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 38/2017. (IX. 29.) NFM rendelet 1. §-a. Hatályos 2017.10.01.

[2] Megállapította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2011.12.01.

[3] Módosította a 38/2017. (IX. 29.) NFM rendelet 3. § a) pontja. Hatályos 2017.10.01.

[4] Módosította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 5. § (1) bekezdése. Hatályos 2011.12.01.

[5] Beiktatta az 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 1. §-a. Hatályos 2024.01.12.

[6] Beiktatta az 1/2024. (I. 11.) EM rendelet 1. §-a. Hatályos 2024.01.12.

[7] Módosította a 38/2017. (IX. 29.) NFM rendelet 3. § b) pontja. Hatályos 2017.10.01.

[8] Módosította a 20/2022. (IX. 30.) TIM rendelet 1. § (4) bekezdése. Hatályos 2022.10.01.

[9] Megállapította a 78/2012. (XII. 22.) NFM rendelet 44. § - a. Hatályos 2013.01.01.

[10] Megállapította a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2024.10.01.

[11] Beiktatta a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2024.10.01.

[12] Beiktatta a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2024.10.01.

[13] Megállapította a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 1. § (2) bekezdése. Hatályos 2024.10.01.

[14] Módosította a 37/2015. (VI. 30.) NFM rendelet 21. §-a. Hatályos 2015.07.01.

[15] Megállapította a 76/2015. (XII. 29.) NFM rendelet 4. § (1) bekezdése. Hatályos 2016.01.01.

[16] Megállapította a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos 2024.10.01.

[17] Beiktatta a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos 2024.10.01.

[18] Megállapította a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatályos 2024.10.01.

[19] A nyitó szövegrészt módosította a 29/2025. (IX. 30.) EM rendelet 4. §-a. Hatályos 2025.10.01.

[20] Megállapította a 29/2025. (IX. 30.) EM rendelet 1. §-a. Hatályos 2025.10.01.

[21] Megállapította a 29/2025. (IX. 30.) EM rendelet 1. §-a. Hatályos 2025.10.01.

[22] Beiktatta a 29/2025. (IX. 30.) EM rendelet 1. §-a. Hatályos 2025.10.01.

[23] Módosította a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 5. § (1) bekezdése. Hatályos 2024.10.01.

[24] Megállapította a 29/2025. (IX. 30.) EM rendelet 2. §-a. Hatályos 2025.10.01.

[25] Hatályon kívül helyezte a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 5. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2011.11.30.

[26] Módosította a 66/2011. (XI. 30.) NFM rendelet 5. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.11.30.

[27] Módosította a 38/2017. (IX. 29.) NFM rendelet 3. § d) pontja. Hatályos 2017.10.01.

[28] Beiktatta a 76/2015. (XII. 29.) NFM rendelet 5. §-a. Hatályos 2016.01.01.

[29] Beiktatta a 22/2023. (X. 13.) EM rendelet 1. §-a. Hatályos 2023.10.14.

[30] Hatályon kívül helyezte a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 6. §-a. Hatálytalan 2024.10.01.

[31] Beiktatta a 16/2024. (IX. 30.) EM rendelet 3. §-a. Hatályos 2024.10.01.

[32] Megállapította a 29/2025. (IX. 30.) EM rendelet 3. § (1) bekezdése (lásd: 1. melléklet). Hatályos 2025.10.01.

[33] Megállapította a 76/2015. (XII. 29.) NFM rendelet 6. § (2) bekezdése (lásd 7. melléklet). Hatályos 2016.01.01.

[34] Módosította az 59/2017. (XII. 29.) NFM rendelet 3. § (2) bekezdése. Hatályos 2018.01.01.

[35] Módosította a 29/2025. (IX. 30.) EM rendelet 6. §-a. Hatályos 2025.10.01.

[36] Megállapította a 29/2025. (IX. 30.) EM rendelet 3. § (2) bekezdése (lásd: 2. melléklet). Hatályos 2025.10.01.

[37] Megállapította a 29/2025. (IX. 30.) EM rendelet 3. § (3) bekezdése (lásd: 3. melléklet). Hatályos 2025.10.01.

Tartalomjegyzék